Ripőknek üzenem

 2012.02.11. 10:36

A Szegény ápoló bejegyzésemhez ezidáig 37-en (mire befejeztem 42-en) szóltak hozzá. (pedig az Álruhás betegszállító se kutya ám...)

Mi nővérek kaptunk hideget, meleget. Túlnyomórészt elismerő szavakkal illették a munkánkat. 

Akadt a hozzászólók között "Nagy Általánosító", "Érzelmileg Erősen Retardált Ripők", "Pajzán Kacérkodó", "Hátteret Szemlélő", "Értelmes Segíteni Akaró", csak hogy néhány típust kiemeljek a hozzászólók közül. 

AZT VISZONT ÁLMOMBAN NEM GONDOLTAM (november közepén, amikor ezt a blogot indítottam), HOGY EKKORA LESZ AZ OLVASOTTSÁG, ÉS ILYEN INDULATOKAT TUDOK GENERÁLNI.

A hosszú bevezető után belecsapok a lecsóba. 

Én is utáltam, sőt fel tudtam volna rúgni azt a kolléganőmet, aki a törött lábú fiamat, nem observálta műtét után (egy vérnyomást sem mért 2,5 órás műtét után, pedig tudjuk nagyon jól, hogy 17 évesen is szoktak szövődményben meghalni!), négy napig nem mosdatta meg senki, nem adtak neki fájdalomcsillapítót, nem segítették ki a WC-re (majd kimegy a mankójával), nem adtak jeget a dagadt, sajgó lábára. 

Úgy nem tették az alapvető dolgukat, hogy fehér köpenyben ültem az ágya mellett, és egy emelettel, ugyanabban  kórházban kolléganőjük vagyok.

Egyet közülük különösen utáltam, és nem tízig, hanem százig számoltam, amikor műszakban volt, mert legszívesebben hajánál fogva húztam volna végig a folyosón azt a kiöregedett, mosónő fazonú, elhízott, kiégett banyát, aki utálta a szakmáját, a betegeket, az egész kócerájt, a fiamat.

Tehát, nehogy azt higgyétek, hogy nem vagyok tisztában azzal, hogy az egészségügyisek között vannak SARLATÁNOK,  kiégett, máshova nem jó, megkérgesedett szívű, érzéketlen bunkók. 

Egyik nap, például szívesen felrúgtam volna  a velem együtt beosztott ápolónőt, amikor halott ellátás közben röhögcsélt. Csupán azért nem tettem, mert tudom az Univerzum törvényét, ami kimondja, ISTEN NEM VER BOTTAL! Már veri.

Indulatos lennék? Nem ehhez a hanghoz, ehhez a stílushoz vagytok szokva? 

Pedig ez vagyok én. A lelkében forrongó, segíteni akaró, kőfalakba ütköző, azt megkerülő 50 kilós vörös kis csaj, aki még tud mosolyogni. 

Hogy miért tudok e rengeteg gyötrelem ellenére mosolyogni?

Mert őrzöm, védem a belső békémet, lelki erőmet, töltekezem a nagybetűs KIÉGÉS  ellen.

És esküszöm nektek, ha már nem érzem ezt a belső tüzet, abbahagyom, mert akkor szűnt meg bennem a segíteni akarás hegyeket megmozgató héve. 

Akkor elmegyek messze, előveszem valamelyik unalmas, papírtologató végzettségemet igazoló bizonyítványomat, beülök egy unalmas helyre, és ott fogok dolgozni. 

Hogy miért? Mert akkor már nem akarok/tudok/merek segíteni. Mert ápolónak/nővérnek semmi egyebet nem jelent számomra, mint azt, hogy SEGÍTENI, megtenni azt, amit az a másik,- aki éppen ott, akkor az én műszakomban, én rám bízva fekszik az ágyban - nem tud megtenni.

Ripőknek pedig innen üzenem, hogy adjon néki a Jó Isten érzelmi intelligenciát! Spártában ő lett volna az első, akit lehajítanak a Taigetoszról, a mélybe.

Címkék: univerzum spárta

A bejegyzés trackback címe:

https://novervagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr914092937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.02.11. 11:23:13

Nos, a személyes megtámadtatás mián, úgy vélem jogosan mutatok rá érvelésed és végkövetkeztetésed bumfordi tényszerűtlenségére az alábbiakban.
A pellengérre állított hozzászólásom egy olyan poszt véleményezése volt, amelyben a szerző afeletti keserűségét kürtölte világgá, hogy az egészségügy szürke eminenciásai méltatlanul el nem ismertek az anyagiakat tekintve. Ez tény, alulfizetettek. Mindazonáltal a bejegyzés alkotója sem rejti véka alá, hogy ez az állapot emberemlékezet óta megfigyelhető. Nem egycsapásra zuhant ilyen mélyre az ágy mellett tüsténkedők presztizse, a szanitécek és vajákosok mindig is méltatlanul mellőzöttek voltak, a heroikus beavatkozásokról, csodás gyógyulásokról beszámoló tudományos cikkek említést sem tesznek fáradozásaikról. Ha pénzt akarsz keresni, akkor dubajozz, ha a hivatástudat ösztökél, akkor ne rinyálj. Mindenki a maga szerencséjének a kovácsa, a maslowi hierarchia magasabb szintjét szem előtt tartók nem lehetnek ilyen garasoskodók.
Amit meg a spártaiakról írtál, az teljesen nonszensz. A magas érzelmi intelligencia éppen hogy hátrány egy gyilkolásra, katonáskodásra nevelő társadalomban. A spártaiak épp a nővérek és ápolók nyakából vették le a terhet az életképtelen egyedek könyörtelenül racionális szelektálásával.

-=büdösmackó=- · http://kigondoltam.blog.hu 2012.02.11. 11:44:19

@ripők: na, te kis buzeráns, nincs más dolgod, mint vegzálni a kedves kis nővérkéket!

én kifejezetten szeretem a nővéreket. anno, mikor egy kórházban dolgoztam, sok kellemes órát töltöttem a jószívű lánykák szájában.

és számtalanszor kaptam ingyen tejeskávét zsömlével a kettes bel nővérkéjétől. hmm... azok a keblek!

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.02.11. 11:54:14

@-=büdösmackó=-: Gondolom, nem kis összeget síboltál el a közös jattból, csakhogy kiélhesd léha és istentelen vágyaidat, te perverz haszonleső!
Közkeletű tévhit, hogy a fityulás, neccharisnyás, miniszoknyás halmaz a jellemző, inkább azt kell mondjam, hogy az ejtőernyős hám-szerű kombinét viselő, mogorva és bajszos, fétisfilmekben igaztalanul alulreprezentált szegmens az általános.
Ami igaz az igaz, a nővérszállókon mindig jó volt a hangulat...

Mrs.Columbo 2012.02.11. 12:00:25

Kedves Ajnadea!

Én duplán sajnállak, egyrészt a társadalmi meg nem becsülés miatt, másrészt mert nem vagy könnyű helyzetben a saját kollégáid körében sem, mert azt a szinte elenyésző százalékot képviseled, aki még nem égett ki, vagy nem azok közé tartozik, aki alapból nem is érzett elhivatottságot, szimplán nagyobb kedvet érzett nővérkének menni, mint mondjuk takarítónőnek. Így interneten valószínűleg csak a pozitív oldal képviselői (olyanok, mint te) fognak megszólalni, mert a nagy többség nem fog leülni a gép mellé..

Sajnos a nővérekről általánosságban az a véleményem (annak ellenére, hogy tudom, hogy van egy-két kirívó példa, pl. mint te), amit leírtam a "Szegény ápoló" posztodban, iszonyatos dolgokat tapasztaltam (egyetlen nővér kivételével) az ország kb. 6-7 kórházában akkor is, amikor én feküdtem bent és akkor is, amikor csak látogatni mentem. És az, hogy az ember mennyire kedves vagy segítőkész, például hogy hagyja-e a 90 éves nénit a vizeletében feküdni két napig, nem pénzkérdés. Még akkor is, ha valaki kiégett, nem igaz, hogy nincs benne annyi, hogy b.szd meg ne büdösödjön már itt, inkább letakarítom..

Azokat, akik így kilógnak a sorból, mint te, általában hülyének nézik a többiek a munkahelyen - legyen szó a nővérekről, a tanárokról vagy a gyógypedagógusokról, szociális munkásokról, stb. Akik tenni akarnak valamit, lehet, hogy látszólag kijönnek a többiekkel, de a háta mögött kibeszélik, soha nem fog közéjük tartozni igazán, amíg nem alkalmazkodik az ő munkamoráljukhoz, látásmódjukhoz.
Azért tudom ezt így, mert barátom és ismerősöm is dolgozik a felsorolt munkakörök valamelyikében és állandó probléma van a munkatársakkal. (Sőt fiatalok és lelkesek lévén szinte több gondjuk van az idősebb munkatársakkal, mint a betegekkel/kezeltekkel..)

Szóval erőt és kitartást kívánok neked!

LeonSilver 2012.02.11. 12:47:14

"az egészségügyisek között vannak SARLATÁNOK, kiégett, máshova nem jó, megkérgesedett szívű, érzéketlen bunkók"

Mindenhol vannak. Gondolom ismer mindenki idióta buszsofőrt, vasutast, rendőrt, óvónőt, tanárt, stb.. Sajnos az eü sem kivétel.

Minden esetre én mióta beteg voltam (előtte sem volt semmi "bajom" velük) mérhetetlenül tisztelem az eü dolgozókat! Immár 6 éve voltam dögrováson, de ha tehetem azóta is benézek a lányokhoz az osztályra. Csak úgy beszélgetni egyet. És nagyon jólesik nekik..

ajnadea 2012.02.12. 09:19:15

@Mrs.Columbo: Ne sajnálj engem, mert nem érdemes. Anyukám engem arra tanított, hogy inkább 100 irigyem legyen, mint egy szánakozóm. Tudom, h mindig kilógok abból a bizonyos sorból... Lehetségesnek tartom ám azt is, h én sok-sok évet kihagytam ebben a nem is tudom milyen eü-ben, a fiam nevelgetése miatt. Lehet, hogyha foylamatosan én is ott lettem volna, megfigyelhető jeleit mutatnám a born out-nak. Szerncsére nem így van. vadonatúj főnyanyaként pedig az a dolgom, hogy rendet rakjak az oyztályon, amelyiknek az élére állítottak. Utáltak már a nyelvtudásom, a családi hátterem, az ambícióm, a diplomáim miatt. Megszoktam. Nem zavar, mert többen vannak azok, akik nagyon szeretnek. Kérlek, ne sajnálj, jól vagyok a bőrömben, hidd el. Éppen egy kiégés elleni előadáson és tréningen dolgozom. kívánj inkább hozzá sok erőt, hogy meg tudjam valósítani. A színművem is készül: NőVérfürdő címmel (részletek: www.ajnadea.blog.hu), és végre elkészült az új honlapom is (saját kezűleg:-) a www.boldogsagleckek.hu, valamint a www.segitekblogotirni.blog.hu oldalt is én jegyzem. Látod, nincs okod aggodalomra! Szeretettel: Ajna Dea

ajnadea 2012.02.12. 09:20:57

@ajnadea: burn out helyesen. annyi gomb van ezen a klaviatúrán :-))

kinez71 2012.03.14. 23:34:02

ajnadea! Nem tudom ki vagy, nem tudom, hol dolgozol, fogalmam sincs, hogy nézel ki (pedig már lehet, hogy találkoztunk), de ismeretlenül is nagyon tisztellek és rendkívüli örömmel olvasom a jegyzeteidet, amelyek őszinte életképek intelligens módon történő, érzelmekkel fűtött tálalása.
Bele tudom élni magam, hiszen én is nap, mint nap találkozom ezekkel a problémákkal. Osztályvezetőként szintén az egészségügyben dolgozom, kollégák vagyunk...és örülök annak, hogy azok vagyunk! Büszkeséggel töltött el, ahogy olvastam a soraidat a hivatástudatról, a beteg emberek iránt érzett szeretetről, a segítés vágyáról, az ambícióidról. Jó, hogy még vannak köztünk ilyen emberek, mert nagyon is szükség van Rád, mint egy falat kenyérre... Szeretnék veled privát is beszélni, ha lehetővé teszed. Addig is kívánok erőt és kitartást...valamint ihletet a további jegyzetírásra!
süti beállítások módosítása