Diplomás (segéd)ápoló

 2011.12.02. 20:45

Január egytől új életet kezdek. Lefokoztatom magam. Segédápolónő szeretnék lenni. 

Hogy miért? Mert mérges és fáradt vagyok. Egyetlen majdnem felnőtt gyermekem szerint úgy nézek ki néha, mint egy kifacsart citrom, ráadásul alulfizetett, és túlhajszolt vagyok. 

Apósom, régen, amikor még az egészségügyi főiskolára jártam, megkérdezte, hogy ugyan minek az ágytál hurcoláshoz diploma. 

Akkor még felháborodtam, mert azt hittem, hogy a végzettségemnek, a tudásomnak megfelelő kvalifikált munkát fogok végezni diplomás ápolóként.

Tévedtem.

Ma már nem háborodok fel, csupán hol dühöngök, hol beletörődöm, hol pedig fenyegetőzöm, hogy nem csinálom tovább. Érzelmi állapotom fáradtságom szintjétől függ.

Éjszakai műszak végén, a pisis, és kakis lepedőket zsákba gyömöszölve, nappal cselédet és bejárónőt alakítva, a búgócsiga és a gyalogkakukk házasságából megszületett gnóm egyedet alakítva elgondolkodom, hogy hol ronthattam el. Igazságérzetem túlfejlett, nyalizásra alkalmatlan ember lévén elgondolkodom, és tényleg kérem, hogy valaki válaszolja meg nekem, hogy miért adatik jobb beosztás, kényelmesebb életritmus egy nyolc osztályt végzett segédápolónak, mint egy diplomás nővérnek?

A segédápoló heti ötször dolgozik héttől háromig. Ünnepnap, hétvége ismeretes számára. Az éjszakai műszakot még hallomásból sem ismeri. napközben áthúz néhány ágyat, leviszi a laborba a néhány kémcsövet, felhozza a gyógyszertárból a gyógyszereket, kiosztja a reggelit, ebédet. Nem etet, nem itat, nem mosdat, nem pelenkáz, nem súrol ágytálat, nem gyógyszerel, nem szúr vénát, nem tölti fel az üres fiókokat, és nincs felelőssége. Ja, nincs váltótársa, tehát, ha egy fél órával később érkezik, akkor annyival korábban távozik, és, ha nincs kedve, csak betelefonál, hogy alszom még egy picit, és egyébként is süt a nap, és sétálok egyet a gyerekkel a parkban.

Ezzel szemben egy diplomás nővér tizenkét órás műszakokban dolgozik, időérzéke végleg eltűnik, bioritmusa felborul, a reá bízott betegekért minden szinten (anyagilag, erkölcsileg, testileg, lelkileg, etikailag, fizikailag, biztos van még valami, ami a dühtől nem jut az eszembe) felelős. Gyógyszerel, infundál, etet, itat, mosdat, fürdet, csiszatol (gondolok itt a hajléktalanokra) rühet, tetvet és egyéb élősködőt írt. Vénát szúr és tápszondán táplál, gégekanült tisztogat és inhalál, és mindenekfelett dokumentál. Mert ugye tudjuk jól, hogy csak az a munka van elvégezve, aminek írásos nyoma van. Osztályos nővérként még a takarítónő kegyeit is keresi; miközben vigyázzban áll és megvárja, hogy felszáradjon a kórterem padlója. Végrehajtja az orvos utasításait, kiszolgálja a betegeket, nyugtatgatja a hozzátartozókat, távol tartja a tolvajokat, birka türelemmel megválaszolja a kérdéseket, őrzi az osztály materiális és nem materiális javait. Hogy ki ne felejtsem egy személyben recepciós, titkárnő, telefonos kisasszony, üzenetrögzítő és lelki szemetesláda.

Kérdezem én, hogy minek néznek minket? Istennőnek, Teréz Anyának, birkának, vagy cselédnek? 

Én diplomás ápolónak gondolom magam, ehhez képest január egytől kérem a visszaminősítésemet segédápolóvá az F fokozatom és fizetésem megtartása mellett.

Legalább így a saját ágyamban alhatok minden éjjel.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://novervagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr563432496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valjan 2011.12.10. 12:45:05

Tul sok a "Diplomas Apolo" nem kell/ene ennyi beloluk.Ertem azt,hogy azert mennek el a foiskolara az OKJ -hidas- Apolok,mert magasabb fizetesi osztalyba kerulnek,ezaltal magasabb a fizetes is.Nekem nincs Diplomas Apoloi diplomam,de nincs is ra szuksegem...legalabb is itt Franciaorszagban NINCS!Itt 1-2 IDE/Infirmiere Diplome D'Etat/ dolgozik 1-1 osztalyon es 4-6 AS azaz segedapolo.Szepen mukodik a rendszer,mert mindenki tudja a feladatat.A javadalmazas is szabott keretek kozt mukodik.IDE kezdo min.1800 euro netto+potlekok,AS 1200 euro netto+potlekok.
Igen am,de itt nem eleg a nyelvvizsga....amit sok-sok esetben nem is beszel a bizonyitvnnyal rendelkezo....

ajnadea 2011.12.10. 12:58:34

ha valakinek vágya, hogy tanuljon, ám tegye. Szerintem semmi baj nincsen azzal, ha valaki magasabb fizetésre vágyik. lefordítom magyarra, amit írtál: kezdő fizetés kint (középvégzettséggel) 372000 Ft, a teteje 558000 Ft, plusz pótlékok. nettóban. én a diplomámmal (két és fél van belőle) nem kapom meg a felét sem, és segédnővéri munkát végzek 70 %-ban. érdekes világot élünk.

Lamatsch Ági 2013.07.13. 22:24:49

Húha, érdekes gondolat! nekem is jártak már ilyenek a fejemben,, bár én csak okj-s végzettségű vagyok. Csak más változatban: felnőtt ápolóként csecsemő vagy gyermek osztályon...milyen is lenne, nem én lennék a szurkáló mumus, de ringathatnám, etethetném a kicsiket, a rohamozó szülőket meg áttestálnám a feljebbvalókhoz ;) komolyra fordítva a szót: érdekel, hogy hogy tartod majd meg az F kategóriás fizetésedet? értem én, hogy a munkaadó a diplomásnak köteles megadni, de ki az a munkaadó, aki egy segédápolóként alkalmazottnak kifizeti a diplomás bért? tényleg érdekel!

Lamatsch Ági 2013.07.13. 22:38:10

@ajnadea: ebből az tűnik ki, amit már sok helyen tapasztaltam: nincsenek letisztázva munkakörönként a feladatok. Mert valahol segédápolót nem alkalmaznak, mert nincs rá pénz, hiszen elvégzi azt a munkát az ápoló is...
Orvos-ápoló viszonylatban is igaz, mert az ápoló sokszor azt is megcsinálja amit csak orvosnak szabadna tankönyvek szerint, mert az orvosnak sokszor több helyen kellene lennie egyszerre. Vagy megírja helyette a lázlapot stb.

Storz 2013.07.15. 09:44:20

Érdekes helyen dolgozhatsz.Jó dolga lehet a segédeknek.Nálunk kicsit másképp van.Ott jól járnál mint segéd.Nálunk meg mint diplomas.Csak azt nem értem, ha ennyire nem jó akkor minek nyűglődsz ott?A külföldi béreket meg felesleges ide venni.Köszönő viszonyban sincs a kettő.A körülmények sem.

Aliz32 2013.07.16. 09:50:09

Neked azt tanították a főiskolán,hogy egész nap csak a körmödet kell reszelgetni?Mert akkor ezt nagyon benézted!Menj el segédápolónak,de ne diplomás bérért!Sajnálom,hogy ilyen negatív tapasztalataid vannak.

Beus88 2013.07.18. 21:36:41

Na elég érdekes a cím: Diplomás segédápoló. Mintha az én volt státuszom lenne megfogalmazva, de szó szerint. 1,5 évig dolgoztam diplomával segédápolóként. Nem gondolom, hogy a fent leírtak igazak lettek volna. Biztos jó helyen dolgozol, ahol mindenki azt csinál amit akar. De nézz szét!!! Tapasztalatból tudom, hogy a legtöbb helyen ez nem így van.
Pénzbe még közel sincs a kettő egymáshoz. Minimum 30000 Ft a különbség.
De ha neked megéri!

evi65 2013.08.02. 23:20:59

Ezzel én nem értenék egyet,én voltam segédápoló..az összes szemét munkát én végeztem,mindenki valagavége én voltam...megaláztak,hangosan,és a hátam mögött is mert az egészségügyben hierarchia van..nagyképü ápolók,és diplomások akik azt hiszik ök fujták a passzátszelet. Nem kivánom senkinek...és mi az,hogy nincs éjszakai müszak? Meg hogy ha elalszol csak betelefonálsz hogy késel ?Négy hétvégéből négyet dolgozol...igen elmész a laborba...van hogy egyenként viszed el az anyagot 12 órában,hogy eset már ugy mászol haza....Ugyhogy nagyon roszul gondolod te ezt a segédeskedést...próbáld ki :(

evi65 2013.08.02. 23:28:15

JA és még csak annyit :el kell menni éjjeliőrnek...ott nincsenek veled emberek...Szivesen tanultam volna ha hagytak volna az átkosba...de rendre lehuzták a kérelmemet,mert nem voltam szimpi...most viszont már öregnek számitok...erről ennyit

paliapa 2013.08.07. 10:21:12

Szerintem egy tipikus megközelites a dolgok nem megoldasara! Amit en ebböl latok: Mert jo masnak es mert pont nekem szar! Egyszeru mast hibaztato megközelites ami semmi eredmenyre sem fog vezetni.

nyuszkoo 2013.10.11. 19:10:18

Nem minden kórházban vannak ilyen körülmények...én nem panaszkodom. A bruttóm 300felett van diplomás ápoló F1kategorias vagyok és Magyarországon dolgozom.hogy miért választottam?Mert szeretnék tovább lépni msc képzést csinálni és egészségügyi mérnökként dolgozni..
Miert nem lehetne szimplán osztályt váltani?

Mesóka 2015.01.30. 19:03:04

???? Hol élsz??? A segédápoló ugyanúgy éjszakazik, etet, itat, mosdat, pelenkáz, dokumentál, vérnyomást-hőt mér, kaját oszt, mozgat, beszéget a beteggel ill. Hozzátartozóval, feltakarit ha nincs takarítónő, emelget, kiultet, fertőtlenit, ágytálat-kacsát mos, átnézi honnan mi hiányzik és feltöltiazokat, ja és elviseli hogy egyes nála iskolázottabb kénye kedve szerint ugráltassa, degradálja . Es meg sorolhatnam reggelig!!!!!!!!
süti beállítások módosítása