Főnővéri lét

 2015.12.30. 12:11

 

Kaptam ajándékba a plexi kártyámhoz (osztályvezető ápoló áll rajta hivatalosan), a nagy irodámhoz, a konzervatív gyógyító osztályhoz egy aktív csoportdinamikát mutató nővérgárdát.

Figyelem őket, figyelnek engem. Dolgozom, dolgoznak. Szólok, tetszik, nem tetszik.

Tizennyolc különböző tudásszintű, vérmérsékletű, munkatempójú ember, leginkább nők. Mindegyikükről tudnék írni egy oldalas elemzést, pedig alig egy hónapja találkoztam velük először az életben.

Van a két szócső, akiknek első látásra a legapróbb változtatás is riasztó, nem kívánatos, felesleges nyűg. Okosak, jó beszélőkével és bátorsággal megáldva, így "hangolják" a csapatot.

Egyikük oly' "bátor" volt a minap reggel éhgyomorra, hogy szó szerint leüvöltötte a hajamat, valahogyan ily' módon: "azért mert te vagy a főnővér, még nem képzeled, hogy, utasítgathatsz (kértem), változtathatsz, beleszólhatsz a munkánkba!"

Négyszemközt közöltem, hogy, de KÉPZELEM.

Ő egy duális (hol ilyen, hol olyan) személyiség, így nem csodálkoztam, hogy hangos kirohanása után, másnap kávét főzött nekem.

Vannak a csöndes, simulékony természetű lányok, akik szívesen dolgoznak sokat. Rengeteget bírnak, és terhelhetők. Helyén van a szívük, lelkük. Vigyázni kell rájuk, mert igen értékes tagjai a csoportnak. Főnököm véleménye szerint, ha rájuk támaszkodom, akkor nem megyek semmire.

Ezzel a véleménnyel nem értek egyet. Az alulról építkező taktikát ismerik, használják és szeretik a menedzserek.

Az állandó éjszakások azok, akik tehermentesítik a többiek bioritmusát. Értékes tagjai a csoportnak. Miattuk történhet meg a csoda, a saját ágyban, családdal eltöltött éjszakák öröme. Ami egy folyamatos műszaban működő munkahely esetén adomány.

Végére hagytam a legbonyolultabb "egyedeket", akik állapotuk miatt kedvezményben részesülnek. Saját betegségük/fogyatékosságuk, vagy kiskorú gyermekük hosszan tartó gondozása miatt picit "kilógnak" a sorból, csökkentett óraszámban dolgoznak, ám igen értékes dolgozók.

A "kakukktojásról" nem írok, mert nem akarom, hogy ráismerhessen bárki.
Az idő fogja megmutatni nekem, hogy a döntésem (meghagytam a rövid napos beosztását) vele kapcsolatban helyes volt-e.
A kedvezménye, amit az osztály összes dolgozója gesztusként biztosít számára kivételezés, vagy pedig lojalitás.

És, itt van a két egymástól teljesen eltérő fiú. Az egyik zajos, szeles, a másik csöndes, macis. Az egyik öntörvényű hangulatember, a másik erősen befolyásolható. Az egyik slampos, a másik slamposabb. Egyetlen közös tulajdonságuk a feledékenység, melyet a szangvinikus viccel, a melankolikus típusú pedig néma félmosollyal próbál orvosolni.

Tehát tényleg kaptam egy csapatot. Egy színes kavalkádot. És ez így jó.

Nővérként a rám bízott betegekért tartoztam felelősséggel, főnővérként már a csapatom tagjaival is én törődöm.

Óriási a kihívás, lehet nekem szurkolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://novervagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr134267518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Livee 2012.03.01. 13:21:38

Tisztelt Ajnadea!
Véletlen keveredtem az ön blogára és rögtön találtam néhány észrevételt. Ön a nővéreket és a doktorokat nevén nevezi néhol ami már most ütközik ebbe a paragrafusba: Ptk. 75.§ (1): “A személyhez fűződő jogokat mindenki köteles tiszteletben tartani. E jogok a törvény védelme alatt állnak.” !! Főnővérként önnek ennyi ideje van mások ledegradálásához? "bipoláris, szangvinikus" viselkedés kérdezem én ha maga másokról ily módon véleményt alkot akkor maga milyen személyiséggel rendelkezik ?
Üdvözlettel : Egy jogász !

ajnadea 2012.03.01. 17:04:59

@Livee: Kedves Egy jogász!

Azért neveztem betegeket és orvosokat (kollégát egyszer sem) nevén, mert írásos engedélyem és hozzájárulásom volt hozzá.

-Flatley- 2012.03.02. 21:57:10

Kedves főnővér!
Kétlem, hogy ismernénk egymást, de elkezdtem olvasni az írásaid, szerintem nagyon tanulságos ez a posztod is, láthattunk pár embertípust, szerintem a legtöbb osztályon megvannak ugyanezek az arcok...
Engem érdekelne a szubjektív véleményed arról, hogy milyen lenne az ideális ápoló, ha te gyúrhatnád össze magadnak a tökéletes munkaerőt.

ajnadea 2012.03.03. 12:12:38

@-Flatley-:
Kedves Flatley!
nagyon köszönöm a kérdést. Elgondolkodtatott. Írtam egy új bejegyzést.
novervagyok.blog.hu/2012/03/03/az_idealis_nover

És, rá kellett jönnöm, hogy úgy mint nem létezik tökéletes szülő, tökéletes ember, így tökéletes nővér sem, csak "elég jó nővér", úgy mint bruno Bettelheim szerint az "Elég jó szülő".

dusii 2012.03.24. 23:26:27

Főnővér!Közvetlenül nem ismerjük egymást,de a világ kicsiny volta miatt azonban(igaz csak egyoldalúan)mégis.Nagyon okos ötletnek tűnhet ez a blog létrehozása,bár aki ismeri a"szülőanyját" jókat derül rajta.Szépen van megfogalmazva a "csapatod"tagjainak általad vélt milyensége,ám igen sok dologban rossz a meglátásod.Először is,nem Neked van csapatod,hanem a nővérgárda alkot a főnővérrel együtt egy csapatot.Míg "csak"nővér voltál,a betegekért tartoztál felelőséggel,most már a beosztottaiddal a te törődsz.Ez az "is"egy ismételt hiba.A betegekre továbbra is a nővérek felügyelnek,látják el őket,oldják meg a problémájukat,nem a főnővér.A "bonyolultabb egyedek"minden osztályon megtalálhatóak és ebben igazad van,igen értékes dolgozók.A "kakukktojásra" csak az ismerhet rá aki valóban ismeri és nem hiszem,hogy szégyenkeznie kéne neki bármiért is.Sok mindenben segített Neked és a segítségét még jó darabig igénybe is kell majd venned.Ami nem probléma,de ezt valahogy elfelejtetted megemlíteni amit nagyon hiányolok.Neked mint a nővérek vezetőjének már most tudnod kéne a helyzetét ismerve,hogy a 8 órás beosztás nem kivételezés részére.De kedves tőled,hogy engeded neki.Egy nővér legfőbb erénye a rengeteg más között a lojalitás,a másik problémájának legmagasabb szinten való megértése és a lehető legnagyobb segítség megadása.Tehát ez nem kivételezés,hanem az adott helyzetben adható segítség.Azért nem úgy kezdtem a levelet,hogy kedves vagy tisztelt,mert egyik jelzőt sem éreztem helyénvalónak a főnővér szó megszólítás elé tenni.És végezetül.Nagyon igaz,nem létezik tökéletes szülő,ember,nővér de főnővér sem.Egy vezetőnek segítenie kell a beosztottjait,össze kell tudnia tartani egy csapatot,valamint a tiszteletet kiérdemelni kell és nem megkövetelni.Azt meg már csak zárójelben jegyzem meg,hogy annak a "kakukktojásnak"köszönheted a főnővéri állásod,aki ha nem is mondod ki de nagyon szúrja a szemed.Emberséggel,megértéssel sokkal elöbb célba érhetsz ebben az óriási kihívásban,hátha lesz aki szurkol Neked.Szép napot!
süti beállítások módosítása