A rút kiskacsa repül

 2015.12.26. 13:16

Azt írtam egy korábbi dühös pillanatomban, hogy január elsejétől új életet kezdek, lefokoztatom magam, és diplomás (segéd)ápoló leszek.

Sikerült. Valóban új életet kezdek. No, nem teljesen úgy, ahogy elképzeltem.

A karácsonyfa alá kaptam egy ajándékot a munkahelyemtől, a kórháztól, ahol dolgozom. 

Nem a pulykapénzre és nem is a kozmetikai ajándékutalványra gondolok. Két év munkája, amit befektettem, most hozta meg a gyümölcsét.
A barátnőm és a húgom szinte kórusban szólított fel az ön-ünneplésre. Nyomatékosan felszólítottak arra, hogy álljak be a tükörbe, húzzam ki magam, nézzek mélyen annak a vörös nőszemélynek a szemébe, aki rám mosolyog és látványosan veregessem meg a vállát, mert igenis jár nekem egy kis dícséret.

Miért is?

Azért, mert önerőből lettem vezető? Azért mert, tanultam? Azért, mert három suli tananyagát ötvözöm? Azért, mert a szabadidőmben szakmai cikkeket írogatok?

Szerintük igen, de csak én tudom az igazságot.

Az öndícséret azért jár, mert minden akadályozó tényező ellenére sikerült életre keltenem egy mesét. A rút kiskacsa felröpült a tyúkudvarból.

És, miért tud szárnyalni? Mert süket.

Süket voltam a bántó, lekicsinylő, bátorságszipolyozó mondatokra.

  • Teljesen h...e a szakmához!
  • Csak akkor maradhatsz itt, ha nekem megfelelsz!
  • Úgyse vesznek fel a főiskolára!
  • Nem érdemled meg, hogy főiskolára járj!
  • Nem kötelező itt dolgozni!
  • Örülj, hogy felvettelek!
  • Meghosszabbítalak még egy hónapra.
  • Miért írtam 11 éjszakát erre a hónapra? Csak!

Nem baj, hogy nem értitek, amiről most írok. Hosszú és felesleges lenne elmesélnem a pályafutásomat, a hullámvölgyeket és-hegyeket.
 

Csupán két üzenete van ennek a bejegyzésnek:

1. Legyenek álmaid, törekedj arra, hogy fejlődj!

2. Ne hagyd magad eltántorítani a céljaidtól senki által!

A kijelentéseink bumerángként visszatérnek hozzánk.

Új életet kezdek, mondtam. Igen. Osztályvezető főnővér leszek.

Megünnepeltük a rút kiskacsa röptét, gyertyafénynél koccintottunk a barátnőmmel az egészségére.

ui.: Végre a saját ágyamban alhatok minden éjjel. :-)))

Címkék: rút kiskacsa

A bejegyzés trackback címe:

https://novervagyok.blog.hu/api/trackback/id/tr573538065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása